تام کروز در «ماموریت غیرممکن»-راهبرد معاصر

تام کروز در «ماموریت غیرممکن»

تام کروز هم‌اکنون در حال فیلم‌برداری قسمت هشتم «ماموریت غیرممکن» در اروپاست تا ماجرا‌هایی را که در قسمت قبلی این فرانچایز رخ داده به سرانجام برساند.
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۹ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 29
کد خبر: ۲۵۲۲۴۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ کریستوفر مک‌کواری کارگردان و فیلمنامه‌نویس و تهیه‌کننده‌ای است که کارنامه‌اش پر است از همکاری با تام کروز. او در «والکری»، «جک ریچر»، «لبه فردا»، «جک ریچر: هرگز برنگرد»، «مومیایی»، «تاپگان»، چهار قسمت فرانچایز «ماموریت غیرممکن» با تام کروز در مقام نویسنده، تهیه‌کننده، کارگردان که در همه یا یک یا دو مورد از این وظایف با این ستاره سینما همکاری کرده و مثل اینکه قرار نیست تا اطلاع ثانوی بدون او فیلم بسازد.

فیلم جدید این کارگردان «غدّاره» (Broadsword) نام دارد که تابستان سال آینده فیلم‌برداری‌اش شروع می‌شود و مثل تمام فیلم‌های اخیرش تام کروز یکی از بازیگران اصلی آن است. علاوه بر تام کروز، ماریون کوتیار و هنری کویل برای بازی در این فیلم در حال مذاکره هستند. کویل قبلا با کروز در «ماموریت غیرممکن: سقوط» هم‌بازی بوده و ماریون کوتیار برای اولین بار است که با کروز در فیلمی همکاری خواهد کرد.

این فیلم در دوران جنگ جهانی دوم می‌گذرد و درباره یک کاپیتان زیردریایی و عضو سازمان اجرایی عملیات ویژه است که در فرانسه گرفتار می‌شود. او باید با توجه به تمام موانع و مشکلات ماموریت خودش را در آشوب جنگ به پایان برساند.

اما تام کروز این روز‌ها کجاست و چه می‌کند؟ جواب این سوال هم به کریستوفر مک‌کواری مربوط است. کروز هم‌اکنون در حال فیلم‌برداری قسمت هشتم «ماموریت غیرممکن» در اروپاست تا ماجرا‌هایی را که در قسمت قبلی این فرانچایز رخ داده به سرانجام برساند. در همین حین، کروز به دیدار راچیدا داتی، وزیر فرهنگ فرانسه، در پاریس رفت و عنوان شوالیه لژیون دونور را دریافت کرد. این جایزه که از معتبرترین جوایز فرانسه و جهان است، ساعاتی پیش از شروع مراسم افتتاحیه المپیک به کروز اهدا شد.

پیش از این بازیگران و فیلم‌سازان مشهوری همچون رابرت ردفورد، مارتین اسکورسیزی و کلینت ایستوود به دریافت این جایزه مفتخر شده‌اند. کروز برای «دفاع پرشور از سینما که الهام‌بخش همه دوستداران سینماست» این نشان را دریافت کرد. در این دیدار، وزیر فرهنگ فرانسه از فیلم‌برداری «ماموریت غیرممکن» در سال ۲۰۱۷ در پاریس تشکر کرد و گفت این فیلم تصویر شگفت‌انگیزی از پاریس نشان داد.

خبر این بزرگداشت تا پیش از انتشار عکسی که روز یکشنبه توسط وزیر فرهنگ منتشر شد مخفی نگه داشته شده بود و کروز هنوز درباره آن اظهار نظری تکرده است.

فرانسه تابستان امسال میزبان بازی‌های المپیک است و درضمن با آشفتگی‌های سیاسی پس از انتخابات زودهنگام پارلمانی هم دست‌وپنجه نرم می‌کند. هرچند کروز به طور رسمی در مراسم افتتاحیه المپیک حضور نداشت، اما مانند چهره‌های مشهوری، چون سارا جسیکا پارکر، متیو برودریک، نینا دوبرف، سرنا ویلیامز، سینتیا اریوو، آریانا گرانده، اسنوپ داگ، جان لجند، کوئین لطیفه و ربل ویلسون از مهمانان این جشن بود.

کروز در سه ماهه نخست سال آینده باید مقابل دوربین آلخاندرو گونزالس ایناریتو برود. او بعد از سال‌ها بازی در فیلم‌های اکشن گفته بود علاقه‌مند به تجربه کردن سینمایی متفاوت است. / همشهری آنلاین

مطالب مرتبط
ارسال نظر